Nicklas Högberg (Coach i Hanhals) skriver så här om matchen på Hanhals hemsida vilket jag tycker belyser situationen på ett bra sätt.
Niclas Corner skrev:
En svår uppgift och en bra insats.
Innan det spekuleras allt för mycket om vem som var med och inte i GIK så vill jag berömma dem för ett proffsigt uppträdande under rådande omständigheter. GIK kom till kungsbacka med ett decimerat lag pga en maginfluensa i truppen. Men man kom hit med en imponerande bredd och ett starkt lag. 1:a femman var spelsugen och C-J som utan vidare diskussion är en av seriens allra bästa spelare, hade uppskattningsvis 30 min i speltid.
Matchen påminner lite om den vi hade i Grästorp förra året i seriepremiären när vi drabbades av massa skador och hade låst våra juniorer till div. 3 de första 3 omgångarna. Den gången blev det 6-4 till Grästorp, men man har på något sätt "allt att vinna" när man hamnar i det läget. Det är alltid svårt att möta ett sånt lag och självklart svårt när C-J är på isen vartannat byte. De spelare som Grästorp tagit in "uppifrån" dvs från sitt veteranlag var bl a 38-årige Lars Lundmark som skulle gå in i vilket topplag som helst i serien. Jag minns honom när jag coachade Kings och han och Calle Lindell spelade i Vänersborg och var de lagets stora stjärnor.
Ingen skugga ska falla på någons insats, matchen var mycket bra och vi gjorde vad vi skulle och fick äntligen vinna över Grästorp. Vem vet kanske har vi fler matcher mot våra seriekonkurrenter innan året är slut. Då får vi hoppas att vi får tillbaka vår trupp i fullt manskap och Grästorp sin. Låt kampen avgöras på isen och inte i gästboken.
/coach