GIK:s supporterforum

Forum om och för lag i division 2 södra
Senaste match (tr.): Grästorps IK - Frölunda J-20: 1 - 3
  2010-09-08
Nästa match (tr.): Grästorps IK - Vimmerby Hockey
  2010-09-11 kl. 12:45 (lördag, 2 dagar kvar)
Aktuellt datum och tid: 2010-09-09 19:26

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande

Mårten Mårtensson
 Inläggsrubrik: Nittorp-GIK
InläggPostat: 2008-11-24 10:29 

Ja, då var matchen mellan de två lagen i toppen avspelad. Jag försöker tala om för killarna att varje individ skall lägga focus på sin uppgift ute på isen under matcher och träningar och inte bry sig om vad andra gör. Men efter helgens match har även jag svårt att inte lägga focus på den domartrio som ställer upp på isen med Jörgen Levinsson(boende i Nittorp) och med två linjedomare (2st hemmahörande pojklagsspelare i Nittorp) som rent ut sagt totalförstör andra perioden med utvisning efter utvisning. En huvuddomare som får koncentrera sig på offsideavblåsningar då inte linjedomarna hade någon som helst koll på detta. Det är inte lätt att vinna en match med 2-3 man i utvisningsbåset. Vi fick totalt 10 st 2,or och en 5+20 i andra perioden på utvisningar som jag och många med mig undrar var han fick dom ifrån. Denna perioden förlorar vi med 2-0. Oerhört starkt jobbat av killarna som nästan gick på knäna efter 5-3 spel en stor del av perioden. Det är tungt efter en sådan här förlust då man känner att det inte spelar någon roll hur bra man än spelar så är det domaren som avgör matchen. Nog om detta, nu lägger vi denna matchen bakom oss och blickar framåt.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]